W dniach 7-10 czerwca Kielecki Teatr Tańca wziął udział w prestiżowym Bartók Plus Festival Opera w Miszkolcu ma Węgrzech, gdzie w ramach promocji miasta Kielce uczestniczył w międzynarodowym projekcie tanecznym.

 

W czasie wizyty Kielecki Teatr Tańca zrealizował dla najpopularniejszego w Europie Środkowo-Wschodniej festiwalu operowego wieczór taneczno-operowy. W ramach wydarzenia do muzyki Bela Bartoka w reżyserii Michała Znanieckiego kieleccy tancerze zaprezentowali 2 balety: Drewnianego Księcia w choreografii Elżbiety Pańtak (soliści: Arkadia Ślósarska, Joanna Polowczyk, Tomasz Słomka) i Cudownego Mandaryna w choreografii Grzegorza Pańtaka (soliści: Małgorzata Kowalska, Mateusz Wróblewski) oraz operę Zamek Sinobrodego (soliści Andrea Szántó, Marcell Bakonyi).
Spektakle odbyły się 8 i 10 czerwca na scenie letniej teatru miejskiego w Miszkolcu z udziałem chóru i orkiestry festiwalowej. Publiczność festiwalowa bardzo dobrze odebrała interpretacje taneczne w wykonaniu Kieleckiego Teatru Tańca i nagrodziła artystów owacją na stojąco.
Głównym celem Międzynarodowego Festiwalu Operowego w Miszkolcu jest  przygotowanie projektów muzyczno-tanecznych adresowanych do ogromnej publiczności oraz  rozpowszechnienie spuścizny Bartóka. Wykonywanie dzieł światowej sławy kompozytora stanowi stabilny rdzeń programu festiwalowego, a jego utwory - Zamek Sinobrodego, Cudowny Mandaryn i Drewniany Książę - są regularnie wykonywane w tradycyjnych i współczesnych interpretacjach reżyserskich przez światowej sławy artystów. W tym roku to Kielecki Teatr Tańca został zaproszony do realizacji tego projektu i tym samym po raz kolejny miał okazję promować potencjał artystyczny Kielc.

 

Kielecki Teatr Tańca jest w trakcie przygotowania projektu, w ramach którego również kielecka publiczność będzie mogła obejrzeć produkcje prezentowane w Miszkolcu. Być może fragmenty tych spektakli zostaną zaprezentowane także prezydentom Polski i Węgier, którzy odwiedzą Kielce,  w marcu 2019 roku, podczas oficjalnych obchodów Dnia Przyjaźni Polsko-Węgierskiej.