





Prezydent Kielc Bogdan Wenta podjął decyzję o zmniejszeniu liczby wydziałów Urzędu Miasta a także liczby dyrektorów. Z dotychczasowych 22 wydziałów oraz zakładu obsługi powstanie 12 wydziałów i 4 komórki na prawach wydziałów. Liczba dyrektorów i zastępców zmniejszy się z 40 do 26. Obecny na dzisiejszej konferencji prasowej pełnomocnik prezydenta Leszek Papaj, odpowiedzialny za przygotowanie reorganizacji poinformował, że opracowując schemat organizacyjny ratusza brano pod uwagę opinie mieszkańców oraz konsultacje z innymi urzędami w kraju, m.in. we Wrocławiu czy Gdańsku.
Wykaz nowych wydziałów:
- Wydział Organizacji i Kadr
- Wydział Komunikacji Społecznej
- Wydział Komunikacji
- Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
- Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki
- Wydział Urbanistyki i Architektury
- Wydział Geodezji
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska
- Wydział Budżetu i Księgowości
- Wydział Podatków, Należności i Windykacji
- Wydział Administracyjny
Wykaz biur:
- Kancelaria Prezydenta
- Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi
- Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Biuro ds. Inteligentnego Zarządzania Rozwojem - Smart City
W planach jest także powołanie Centrum Usług Wspólnych, mającego za zadanie m.in. prowadzenie usług księgowych, kadrowych, zamówień publicznych dla urzędu i jednostek miejskich, spraw BHP i ppoż oraz obsługi prawnej, wspólny zakup energii czy zabezpieczenie usług informatycznych dla wszystkich jednostek miejskich.
Nowym organem opiniująco-doradczym będzie Kolegium Prezydenta, w skład którego wejdą: Prezydent Miasta, jego zastępcy, skarbnik i sekretarz (kierownictwo Urzędu) oraz według potrzeby: dyrektorzy wydziałów, dyrektorzy jednostek miejskich oraz eksperci na zaproszenie.
Więcej informacji w zapisie z konferencji pod linkiem: https://www.facebook.com/kielce.oficjalna/videos/294331654798042/