7 czerwca firma Raben Logistics Polska oficjalnie otworzyła oddział w Kielcach. To tu, po przenosinach ze Starachowic w nowoczesnym obiekcie o powierzchni 5.000 m2, świadczone będą usługi transportowe i przeładunkowe. Oddział zatrudnia 44 osoby i średnio miesięcznie obsługuje ponad 24.000 przesyłek i ok 50.000 palet. Dzięki tej inwestycji zwiększone zostały możliwości operacyjne firmy. W wydarzeniu tym wziął udział prezydent Kielc Bogdan Wenta.

 

 „Oddział w Kielcach powstał w odpowiedzi na rosnące potrzeby naszych klientów. Lokalizacja w Starachowicach, choć żegnana przez nas z sentymentem nie spełniała już wszystkich wymagań naszych usługobiorców. ”– komentuje Adam Grzegolec, Kierownik Oddziału Raben Logistics Polska w Kielcach, i dodaje – „Stąd też ważna była infrastruktura dostosowana do naszych potrzeb”.

 

Przy podejmowaniu decyzji o nowej lokalizacji nie bez znaczenia było także strategiczne położenie oddziału oraz przychylna inwestorom polityka lokalnych władz. Oddział w Kielcach obsługuje klientów z rejonu województw Świętokrzyskiego, Mazowieckiego oraz Łódzkiego.

 

W nowym obiekcie codziennie firma jest w stanie obsłużyć 1200 przesyłek oraz odebrać, przeładować i dostarczyć ok. 2500 palet. Dodatkowo w nowej lokalizacji mieści się budynek biurowy o powierzchni użytkowej 900 m2 oraz parking dla 35 samochodów osobowych i 41 pojazdów ciężarowych. Łączne zatrudnienie w Kielcach to obecnieponad 40 osób w biurze i magazynie, oddział współpracuje z ok. 80 kierowcami.

 

Kielce to nie tylko nowoczesny, ale także ekologiczny obiekt. Wykorzystano w nim rozwiązania pozwalające na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, gazu i wody. Przykładowo magazyny został wyposażony w oświetlenie typu LED, a zainstalowane w nich świetliki zapewniają stały dostęp do naturalnego światła dziennego, zastosowano w nich także służące ogrzewaniu nowoczesne promienniki gazowe. Pozwala to m.in. zwiększyć poziom bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

 

„Dzięki takim inwestycjom rozwija się nie tylko nasza spółka, ale także firmy naszych klientów, którym możemy zapewnić obsługę na jeszcze wyższym poziomie” - podsumowuje Adam Grzegolec.