Facebook już od dawna funkcjonuje w świadomości przedsiębiorców jako wartościowe miejsce w którym można z sukcesem zbudować silną markę firmową. Może się też zdarzyć, że siła Facebooka pozwala nawet zastąpić stronę firmową przedsiębiorstwa. Zwykle ma to miejsce w przypadku mniejszych, lokalnych firm i może się okazać, że zamiast płacić koszty utrzymania strony na serwerze, z powodzeniem można prowadzić firmowy fanpage, który będzie spełniał podobne funkcje jak strona firmowa. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów.

Krok pierwszy – wygląd firmowego fanpage’a to wizytówka firmy

Gdy stworzymy firmowy fanpage, należy zacząć od tego, aby dostosować go kolorystycznie i graficznie do zaplanowanego wcześniej pomysłu. Takie elementy jak logo firmowe, czyli awatar fanpage’a oraz zdjęcie w tle są obowiązkowe jeśli chcemy, aby nasza strona firmowa prezentowała się ciekawie. Przy wyborze tego typu elementów warto poświęcić dłuższą chwilę, a nawet skonsultować tego typu pomysły z profesjonalnym grafikiem.

Krok drugi – uzupełnij ważne informacje

Numer telefonu, adres stron internetowej, fizyczny adres firmy to niezwykle ważne informacje, które powinny zostać uzupełnione jak najszybciej. Dość często zdarza się, że potencjalni klienci poszukują informacji o firmie w wyszukiwarce Google i w jednym z wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania pojawić się może właśnie adres fanpage’a. Warto mieć na względzie to, że firmowy fanpage będzie posiadał wszystkie najpotrzebniejsze informacje, których może poszukiwać potencjalny klient.

Krok trzeci – przygotuj interesujące treści i zamieszczaj je regularnie

Nawet jeśli strona firmowa nie ma na obecną chwilę wielu fanów to warto regularnie i systematycznie zamieszczać ciekawe posty. Pozwoli to zbudować grunt pod nowych użytkowników, którzy zachęceni regularną aktywnością firmowego fanpage’a mogą poczuć chęć, aby tutaj powracać i aktywnie się udzielać. Co jeśli nie mamy pomysłów na ciekawe i interesujące treści lub obecne posty nie wzbudzają zamierzonego zainteresowania? Może warto w takim przypadku zlecić prowadzenie fanpage agencji marketingowej? To doskonałe rozwiązanie w przypadku, gdy nie dysponujemy odpowiednią ilością czasu, aby zajmować się tymi sprawami regularnie.

Krok czwarty – zaangażowanie fanów na wagę złota

Posiadanie licznego grona nieaktywnych fanów wcale nie przekłada się na sukces. Liczy się zaangażowanie. Aby przypomnieć o sobie i przyciągnąć nowych fanów warto pomyśleć o tym, aby zorganizować od czasu do czasu konkurs dla fanów lub zorganizować ciekawą promocję zniżkową.

Jak profesjonalnie przygotować firmowy fanpage?

Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.