Jak w wypadku wszelkiego sprzętu i urządzeń, tak i samochody można podzielić na swojego rodzaju klasy. Wszystko po to, aby klient otrzymał od firmy odpowiednio zróżnicowaną ofertę pod kątem dostępnego wyposażenia, komfortu, estetyki oraz oczywiście ceny. Poniżej, zaprezentujemy głównie klasę C, która jawi się jako najbardziej uniwersalna.

Czy to klasa E, czy klasa C samochody w Arval i w innych firmach, które są bardziej bogatych segmentów, to oprócz większego komfortu podróży, także i dodatkowy prestiż. Decydując się na wyjazd, aby odbyć biznesową rozmowę samochodem klasy A, nie będzie to najlepszym rozwiązaniem. Do tego celu, zdecydowanie lepiej wybrać segment D lub też E. Należy jednak pamiętać, że każdy segment marki samochodu będzie warunkowała cena, która może być atrakcyjna (w wypadku niższych klas), lub znacząco wyższa (kiedy chodzi o samochody najwyższych segmentów).

Klasa C samochodów – segmentacja aut

Zasady podziału

Wyłonić można aż 10 różnych kategorii segmentów aut, które oznaczone są literami alfabetu. Klasy uporządkowane są literami rosnąco – „niższa” litera to niższy segment. Istnieje pewnie podobieństwo do podziału na rodzaj nadwozia auta, natomiast nie jest on identyczny.

W większości przypadków, pojazdy z segmentów A oraz B to hatchbacki, co jednak nie oznacza, że nie spotkamy się tutaj też z kombi i sedanami. W wypadku klasy C, różnorodność jest większa. Spotkamy sedany, kombi, liftbacki oraz hatchbacki.

Zdarzy się, że konkretny model auta, będzie miał wszystkie trzy wersje nadwozia. Jeżeli chodzi o wyższe klasy – D, E, F, jawi się mniej typów nadwozia. Znajdziemy tu oferty wersji sedan, natomiast w segmencie D, także kombi. W wypadku „sportowych” samochodów klasy G, kształt nadwozia będzie zróżnicowany, chociaż najczęściej uznaje się go za coupe. Reszta klas, jest mocno uwarunkowana technicznymi właściwościami oraz ukształtowaniem nadwozia – np. klasa H (kabriolety) oraz klasa K (miniwany).

Co ciekawe, jeżeli chodzi o podział na segmenty – większość samochodów mimo, że ich klasa jest różna, budowane są na identycznej podłogowej płycie, z identycznymi silnikami oraz zawieszeniem. Różnicę stanowi cena i ukształtowanie nadwozia. Najczęściej, pojazdy konkretnej klasy, natomiast różnych marek jednego koncernu, mają tą samą płytę podłogową.

Klasa C samochodów

Segment C, jawi się jako ten najbardziej uniwersalny – dla każdego przeciętnego użytkownika. Są to auta, które gwarantują zadowalający komfort podczas podróży dla pięciu osób, a dodatkowo nadają się świetnie do jazdy w miejskich warunkach. Chociaż w większości przypadków, są to szersze i dłuższe samochody niż te ze standardowe klasy B, nadal zalicza się je do kompaktowych pojazdów. W Klasie C samochody mogą być większym hatchbackiem, ale też małym sedanem lub kombi, który w odpowiednich warunkach, stanie się rodzinnym autem.

Samochody, które zaliczają się do tej klasy, to auta miejszee, gdyż ich wymiary są mocno zbliżone do segmentu B. Bez problemu można nimi wykonywać wszelkie manewry oraz parkować w wąskich uliczkach. Na dłuższych trasach poza miastem, auta te gwarantują dobre osiągi, przy jednoczesnym zachowaniu dość niskiego zużycia paliwa.

Śmiało można wysnuć tezę, że klasa C to swojego rodzaju łącznik, pomiędzy miejskim segmentem B, a pozamiejskim D. Co więcej, w pewnej mierze zawiera ona wspólne cechy obu tych klas. Jest to także doskonały kompromis, jeżeli chodzi o cenę. Szczególnie dla tych, którzy chcą być posiadaczami dobrze wyposażonych aut, w połączeniu z ich umiarkowaną wygodą.