Facebook już od dawna funkcjonuje w świadomości przedsiębiorców jako wartościowe miejsce w którym można z sukcesem zbudować silną markę firmową. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji na obecnym rynku, który przeżywa kryzys. W takim czasie firmy jak https://kryzysowy.marketing wyciągają pomocną dłoń do firm narażonych na skutki wspomnianego kryzysu rynkowego. Może się też zdarzyć, że siła Facebooka pozwala nawet zastąpić stronę firmową przedsiębiorstwa. Zwykle ma to miejsce w przypadku mniejszych, lokalnych firm i może się okazać, że zamiast płacić koszty utrzymania strony na serwerze, z powodzeniem można prowadzić firmowy fanpage, który będzie spełniał podobne funkcje jak strona firmowa. Dlatego niezmiernie ważne jest, aby zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów.

Krok pierwszy – wygląd firmowego fanpage’a to wizytówka firmy

Gdy stworzymy firmowy fanpage, należy zacząć od tego, aby dostosować go kolorystycznie i graficznie do zaplanowanego wcześniej pomysłu. Takie elementy jak logo firmowe, czyli awatar fanpage’a oraz zdjęcie w tle są obowiązkowe jeśli chcemy, aby nasza strona firmowa prezentowała się ciekawie. Przy wyborze tego typu elementów warto poświęcić dłuższą chwilę, a nawet skonsultować tego typu pomysły z profesjonalnym grafikiem.

Krok drugi – uzupełnij ważne informacje

Numer telefonu, adres stron internetowej, fizyczny adres firmy to niezwykle ważne informacje, które powinny zostać uzupełnione jak najszybciej. Dość często zdarza się, że potencjalni klienci poszukują informacji o firmie w wyszukiwarce Google i w jednym z wysokich miejsc w wynikach wyszukiwania pojawić się może właśnie adres fanpage’a. Warto mieć na względzie to, że firmowy fanpage będzie posiadał wszystkie najpotrzebniejsze informacje, których może poszukiwać potencjalny klient.

Krok trzeci – przygotuj interesujące treści i zamieszczaj je regularnie

Nawet jeśli strona firmowa nie ma na obecną chwilę wielu fanów to warto regularnie i systematycznie zamieszczać ciekawe posty. Pozwoli to zbudować grunt pod nowych użytkowników, którzy zachęceni regularną aktywnością firmowego fanpage’a mogą poczuć chęć, aby tutaj powracać i aktywnie się udzielać. Co jeśli nie mamy pomysłów na ciekawe i interesujące treści lub obecne posty nie wzbudzają zamierzonego zainteresowania? Może warto w takim przypadku zlecić prowadzenie fanpage agencji marketingowej? To doskonałe rozwiązanie w przypadku, gdy nie dysponujemy odpowiednią ilością czasu, aby zajmować się tymi sprawami regularnie.

Krok czwarty – zaangażowanie fanów na wagę złota

Posiadanie licznego grona nieaktywnych fanów wcale nie przekłada się na sukces. Liczy się zaangażowanie. Aby przypomnieć o sobie i przyciągnąć nowych fanów warto pomyśleć o tym, aby zorganizować od czasu do czasu konkurs dla fanów lub zorganizować ciekawą promocję zniżkową.

Jak profesjonalnie przygotować firmowy fanpage?