Sklep internetowy jeszcze bardziej niż strona firmy powinien być widoczny w wynikach wyszukiwania. Tylko to może przyczynić się do zwiększenia liczby klientów, a co za tym idzie, do zwiększenia sprzedaży. Pytanie tylko – co może wpłynąć na lepszą pozycję sklepu działającego w sieci?

Karta produktowa wymaga odpowiedniego przygotowania

Wpływ na pozycjonowanie seo sklepu online ma jego optymalizacja. Optymalizacja ta powinna dotyczyć nie tylko samej treści, ale również karty produktowej. Proces ten trzeba przeprowadzić w taki sposób, aby klient mógł z łatwością poruszać się po stronie sklepu, a z kolei roboty wyszukiwarki mogły bez problemu indeksować poszczególne podstrony. Na co trzeba tu zwrócić uwagę? Przede wszystkim na adres URL produktu, który musi być krótki i musi też informować o jego zawartości. Kolejna sprawa to opis produktu. Powinien być unikalny, wartościowy, zawierający odpowiednie słowa kluczowe. Warto zastosować tu również znaczniki nagłówków H1, H2 itd., a także wszelkie wypunktowania i pogrubienia. Zapomnieć nie można o opisach meta description. Muszą być unikalne i wypełnione frazami. Teraz wyszukiwanie słów kluczowych nie jest trudnym zadaniem, więc warto się do tego procesu przyłożyć i dobrać je tak, by w stu procentach pasowały do strony i tworzonego opisu. A co z fotografiami poszczególnych produktów? Ważne jest to, aby dostosować je do parametrów sklepu internetowego. W parametrze ALT powinno być wpisane słowo kluczowe, dzięki czemu będzie można z łatwością odnaleźć produkt w wyszukiwarce grafiki. Pod każdym produktem powinna być możliwość komentowania i zamieszczania opinii. Istotnym elementem mającym wpływ na szybkie przekierowanie klienta na ważne dla niego informacje ma chociażby linkowanie wewnętrzne na karcie produktu. Kolejna bardzo ważna sprawa to responsywność. Nie należy zapominać o użytkownikach, którzy zapewne będą chcieli zrobić zakupy w sklepie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Jak powinna wyglądać optymalizacja sklepu internetowego?

Błędy popełniane podczas optymalizacji sklepu

Początkujący pozycjonerzy popełniają szereg błędów, przez które sklep internetowy nie działa tak, jak należy i nie jest widoczny dla potencjalnych klientów. Najczęstsze i zarazem największe błędy to duplikowanie treści, całkowity brak treści na stronie sklepu, czy na przykład tworzenie skomplikowanych adresów URL do poszczególnych produktów. Błędem jest również skomplikowana struktura strony, a także brak możliwości filtrowania oraz wyszukiwania produktów. Duży błąd to też brak możliwości komentowania i pisania opinii dotyczących wybranych produktów.

Poprawna optymalizacja sklepu online ma wpływ na wiele kwestii, a przede wszystkim na szybkość ładowania strony, jej widoczność w wyszukiwarce i popularność. W przypadku sklepu jest to niezwykle ważne, dlatego warto, aby zajęli się tym profesjonaliści. Należy wobec tego rozejrzeć się za agencją, która oferuje pozycjonowanie na wysokim poziomie, w tym optymalizację dostosowaną do współczesnych potrzeb użytkowników i robotów Google.