Rzadko które przedsiębiorstwo jest obecnie w stanie obyć się bez strony internetowej. Witryna może stanowić tylko wizytówkę firmy, może też zawierać jej kompleksową ofertę wraz z obszerną bazą wiedzy fachowej czy blogiem – wszystko zależy od rodzaju prowadzonego biznesu i od ambicji administratorów. Na samym początku najważniejsze jest to, że strona internetowa stanowi pierwsze źródło weryfikacji – jeśli firma jej nie posiada, od razu zapala nam się lampka ostrzegawcza.
Aby witryna przynosiła efekty, których po niej oczekujemy, musi być widoczna dla użytkowników po wpisaniu w pasku wyszukiwarki jej nazwy lub słów kluczowych. Podnoszenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania nazywamy właśnie pozycjonowaniem.
Jak poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania?
Istnieją dwa podstawowe sposoby zwiększania widoczności strony internetowej. Pierwszy to płatne kampanie reklamowe (np. Google Ads). Płacimy Google za to, aby pokazywał naszą stronę w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika danej frazy czy słowa kluczowego. Jest to dobra opcja zwłaszcza na starcie, gdy chcemy bardzo szybko zwiększyć widoczność strony. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, iż wiele osób odwiedzających naszą witrynę trafia na nią przypadkiem – stąd w kampaniach Google Ads tak duży odsetek tzw. ucieczek – internauta orientuje się, że niechcący kliknął reklamę albo też po otwarciu linka nie otrzymał tego, czego się spodziewał, więc natychmiast zamyka okienko.
Pozycjonowanie to działanie u podstaw – strona ma częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania nie ze względu na sztuczne napędzanie reklamą, ale ze względu na jej atrakcyjność dla użytkowników oraz dla algorytmów Google. Zacznijmy od tych drugich: boty Google lubią i promują te strony internetowe, które są poprawnie zbudowane pod względem technicznym. Liczy się przejrzystość kodu, łatwość nawigacji czy obecność tzw. metatagów (opisów niewidocznych dla użytkowników, podpowiadających botom, które części strony są najważniejsze). Dla użytkowników liczy się z kolei głównie wartościowy content i intuicyjna obsługa strony.
Najczęściej pozycjonowanie i kampanie Google Ads stosuje się równocześnie. Na wyniki pozycjonowania poczekamy dłużej, ale też będą one znacznie trwalsze. Po odłączeniu kampanii Google Ads wyświetlenia gwałtownie spadają, natomiast dobre praktyki wypracowane przez pozycjonowanie pozostają atrakcyjne przez dłuższy czas – póki nie zostanie wymyślona kolejna innowacja, wypierająca poprzednie rozwiązania technologiczne.
Czy mam wpływ na działania podejmowane w ramach pozycjonowania mojej strony internetowej?
Bardzo wielu przedsiębiorców ma obawy związane z powierzeniem osobom trzecim pozycjonowania swojej strony internetowej. No bo czy firma marketingowa nie wprowadzi na stronie jakichś niepożądanych modyfikacji? Aby mieć pewność profesjonalnej i uczciwej obsługi, poleć pozycjonowanie swojej witryny profesjonalistom – takim jak Clue Group.
Sprawdź naszą ofertę na https://cluegroup.pl/pozycjonowanie-stron/, gdzie krok po kroku tłumaczymy, jakie działania będziemy podejmować w ramach usługi pozycjonowania. Ale to nie wszystko – pozostajemy w stałym kontakcie, ponieważ kluczowa jest dla nas wymiana informacji. Nikt tak dobrze jak ty nie zna twojej firmy i branży, w jakiej ona funkcjonuje, zatem twoje sugestie merytoryczne są dla nas bardzo cenne. Jednocześnie oferujemy to, na czym sami znamy się najlepiej – czyli wieloletnie doświadczenie w marketingu internetowym, poparte referencjami licznych firm, zadowolonych z jakości naszych usług.
O wynikach naszych prac i podejmowanych krokach regularnie informujemy. Robimy to prostym językiem – nie musisz być specjalistą od SEO i znać terminologii związanej z tymi zagadnieniami. Jesteśmy uczciwi – realnie wyceniamy budżet i z wyprzedzeniem informujemy o rozwiązaniach, które naszym zdaniem warto by było zaimplementować. A ostatnie słowo zawsze należy do ciebie.
Czy witryna internetowa może działać bez pozycjonowania? Oczywiście, usługa ta nie jest obligatoryjna. Jednak strona taka będzie pełnić marginalną rolę w rozwoju przedsiębiorstwa. Zamiast więc płacić każdego roku za miejsce na serwerze i domenę tylko po to, żeby strona w ogóle istniała, niewidoczna dla użytkowników – lepiej zainwestować w pozycjonowanie i cieszyć się z realnych efektów częstszych odwiedzin faktycznie zainteresowanych nią osób i interakcji, jakie podejmują oni z witryną, przekładających się na korzystanie z oferty przedsiębiorstwa.