W piątek 21 lutego prezydent Kielc Bogdan Wenta spotkał się z Marcinem Olkowiczem, przewodniczącym Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Celem wizyty było zacieśnianie współpracy między Kielcami a Radą Sektorową i Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.
 

W spotkaniu w Urzędzie Miasta udział wziął również sekretarz Szczepan Skorupski i Artur Kudzia, dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach. Tematem rozmów były najbliższe plany Rady Sektorowej dotyczące organizacji w Kielcach ogólnopolskiej konferencji. Poruszono też wątek outsourcingu nowoczesnych usług sektora inteligentnej gospodarki i możliwości rozwoju centrum tego typu usług w stolicy województwa.
 

Przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej, spotkał się także z przedstawicielami kieleckiego uniwersytetu i uczniami.

Odbyło się spotkanie z pracownikami naukowymi Uniwersytetu Jana Kochanowskiego dotyczące kształcenia praktycznego dla studentów. Obie instytucje rozpoczęły tym samym prace nad zawarciem formalnego porozumienia w tym zakresie.

Z kolei uczniowie technikum Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika mieli okazję poznać możliwości rozwoju kariery w branży reklamowej i trendy w reklamie. Rezultatem spotkania z dyrekcją szkoły jest deklaracja włączenia się Rady i SAR w planowane przez Szkołę Dni Reklamy i kompetencyjne wsparcie dla kadry m.in. poprzez dostęp do aktualnych informacji.

W ramach wizyty w Kielcach odbyło się także spotkanie w Miejskim Urzędzie Pracy, gdzie rozmawiano na temat najbliższych wyzwań, jakie stoją przed Radą.


Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 roku. Zrzesza firmy, które zajmują się profesjonalną komunikacją marketingową. Grupę tworzy obecnie 128 podmiotów. W jej skład wchodzą agencje full service, domy mediowe, agencje eventowe, agencje brand design, agencje strategiczne, agencje interaktywne, domy produkcyjne, agencje technologiczne, agencje shopper marketingowe.

Misją SAR jest ułatwianie wymiany informacji i współpracy pomiędzy członkami Stowarzyszenia, reprezentowanie ich interesów w otoczeniu zewnętrznym, a także wzmacnianie dialogu wszystkich uczestników branży komunikacji marketingowej w Polsce. SAR koncentruje się również na tworzeniu, wdrażaniu oraz popularyzowaniu standardów biznesowych, w tym przetargowych i prawnych. Wychodzą z założenia, że wierność zasadom etycznym i odpowiedzialnym społecznie powinna być ważną częścią sukcesu każdego biznesu.

SAR organizuje liczne szkolenia i konferencje. Tworzy też szereg istotnych wydarzeń branżowych, takich jak: Effie Awards - polska edycja największego konkursu marketingowego na świecie, czy Konkurs Twórców Reklamy. Stowarzyszenie reprezentuje w Polsce słynny Festiwal Cannes Lions.


Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej to inicjatywa wspierająca edukację branży. Powstała z inicjatywy SAR i Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. W jej skład Minister Rozwoju powołał 67 członków, w tym czworo reprezentantów Kielc z:

·       Uniwersytetu Jana Kochanowskiego – dr Tomasz Chrząstek,

·       Zespołu Szkól Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika – zastępca dyrektora Ewa Borkowska,

·       Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach – dyrektor Artur Kudzia i Zbigniew Brzeziński – specjalista.

Rada dąży do tego, by kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby rynku pracy. Chce lepiej dopasować system edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej. W tym celu podejmuje szereg działań. Należą do nich m.in.:

·       identyfikacja i zdefiniowanie rzeczywistych wymagań zawodowych w branży,

·       identyfikowanie potrzeby opracowania ram i standardów kwalifikacji,

·       opracowanie programów edukacyjnych,

·       opracowanie rozwiązań prawnych i organizacyjnych,

·       wyznaczanie kierunków zmian systemu edukacji,

·       dążenie do zawierania porozumień pomiędzy biznesem a instytucjami kształcenia.
 

Więcej informacji na temat SAR i Rady można znaleźć na stronach internetowych: http://sar.org.pl/ i https://radasektorowa-komunikacja.pl/

Zacieśnianie współpracy między Kielcami a Radą Sektorową