Słowa kluczowe - kluczowa kwestia

Wybór fraz to pierwsza czynność, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę internetową. Witryna powinna być zoptymalizowana pod kątem tych fraz.

Każde słowo kluczowe musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeżeli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o prace na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie to pozycja niższa niż gdyby była zaledwie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak dobierać słowa kluczowe

Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych przedsięwzięć marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa lub frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy lub słowa kluczowego, bowiem niejednokrotnie jest tak, iż jakaś fraza brzmi bardzo atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednakże dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania witryny pod kątem danej frazy. Za przykład możemy wziąć frazę pozycjonowanie stron Wrocław która według Ahrefsa ma stopień trudności 36 czyli jest trudna.

Wybierając frazy trzeba użyć wyobraźni, by takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać też należy, że niejednokrotnie konkurencja używa fraz, które oceniamy, by badać rynek i to wykrzywia nieco obraz popularności.

Nie warto wybierać bardzo trudnych fraz typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich istnieje niezwykle trudne, pochłonęło, ażeby ogromne ilości czasu i pieniędzy. Po drugie, takie frazy nic nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Czy jeśli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza oraz może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.