Przypominamy, że trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Obowiązkowe badanie statystyczne, realizowane jest raz na 10 lat przez Główny Urząd Statystyczny.
Podstawową formą spisu jest samospis internetowy. Respondenci na własnych komputerach lub urządzeniach mobilnych, uzupełniają wymagane dane w interaktywnej aplikacji, dostępnej na stronie internetowej GUS - www.spis.gov.pl
Każda osoba dokonująca samospisu jest uwierzytelniana w systemie teleinformatycznym. Aby uzyskać dostęp do danych, osoba spisująca się używa unikalnego hasła. Aplikacja na bieżąco sygnalizuje, czy respondent właściwie wypełnia rubryki.
Aplikacja dostępna będzie przez cały okres trwania spisu, wystarczy tylko urządzenie z dostępem do internetu.
Do realizacji prac spisowych GUS zatrudnił rachmistrzów – pomogą oni spisać się respondentom, którzy nie spisali się dotychczas samodzielnie poprzez formularz internetowy lub telefonicznie na infolinii spisowej.
Rachmistrz może zadzwonić do Ciebie z numeru 22 828 88 88 lub z numeru infolinii spisowej tj. 22 279 99 99.
Samodzielnie będą mogły się spisać także osoby, które nie posiadają urządzenia lub dostępu do internetu. Z myślą o nich Urząd Miasta Kielce przygotował stanowisko, przy którym będzie można się nie tylko spisać przez cały okres trwania spisu, ale także otrzymać fachową pomoc przeszkolonych osób.
Gminne Biuro Spisowe znajduje się w Urzędzie Miasta Kielce, Rynek 1, pokój 143 czynne:
- w każdy poniedziałek w godzinach 7.30 - 17.30,
- od wtorku do piątku w godz. od 7.30 do 14.30.
WAŻNE ! Osoby, które w wypełnieniu formularza spisowego, będą chciały skorzystać z pomocy pracownika UM Kielce powinny wcześniej zadzwonić pod numer telefonu 41 36 76 143 i umówić się na wizytę na następny dzień.
Ze stanowiska do samospisu można skorzystać do końca trwania Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań, czyli do 30 września 2021 roku.