Pozycjonowanie strony Kielce - jak wybrać dobrą agencję SEO?

Założenie strony firmowej czy sklepu internetowego to jedynie pierwszy, najprostszy, krok do odniesienia sukcesu w sieci. By uczynić kolejny, trzeba do tejże witryny sprowadzić ruch – odwiedzających, kupujących... To wcale nie takie proste zadanie, bo na rynku istnieje tak duża konkurencja, że przebicie się przez nią samodzielnie zazwyczaj po prostu nie jest możliwe. Dlatego też sięga się po pomoc specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego, czyli właśnie Agencje SEO.

Na co zwrócić uwagę, szukając firmy do pozycjonowania?

Działania SEO stają się coraz bardziej potrzebne, nic więc dziwnego, że firm oferujących je również przybywa. Nie zawsze jednak (choć nie można tu generalizować) będą to firmy godne polecenia. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, skomplikowanym, uwzględniającym szereg czynników, których ciężko nauczyć się z książek. Wymagającym doświadczenia. Dlatego też jedną z najważniejszych spraw, na jakie należy zwrócić uwagę, jest czas obecności Agencji na rynku, portfolio klientów, mnogość prowadzonych kampanii – oraz oczywiście ich skuteczność. Koniecznie trzeba dopytać właśnie o doświadczenie Agencji, które niewątpliwie przychodzi tutaj z wiekiem, stażem, czasem obecności na rynku. Można też zwrócić uwagę na obecność samej agencji w wyszukiwarce. Nie zawsze jest to czynnik decydujący, w myśl przysłowia o szewcu i dziurawych butach, bo agencje często pracują nad klientami zewnętrznymi, nie nad sobą. Jednak oba warunki spełnia np. Agencja Webrange, o czym można się przekonać dowodnie, wpisując w Google frazę „pozycjonowanie stron Kielce”.

Usługi świadczone przez agencje SEO

Marketing w wyszukiwarkach internetowych zwykło dzielić się na działania SEO i PPC, czyli płatne reklamy typu Google Ads. Mogą one bardzo dobrze uzupełniać źródła pozyskiwania ruchu z pozycjonowaniem. W początkowej fazie istnienia strony, gdy pozycjonowanie nie daje jeszcze efektów, działania PCC mogą być wręcz głównym źródłem ruchu. Dlatego warto zwrócić uwagę, co prócz klasycznego SEO oferuje Agencja. Na pewno w ofercie znajdzie się audyt strony, jej optymalizacja, zapewne również działania w mediach społecznościowych. Bardzo często konieczne lub wskazane jest uruchomienie nowej witryny, przeznaczone na blog albo tzw. zaplecze. Dlatego usługi tworzenie stron w Kielcach, świadczone przez agencję Webrange, również okażą się potrzebne.

Cenniki i umowy

Kolejną kwestią, na którą warto zwrócić uwagę, jest przejrzystość cenników i obowiązki agencji. Powinny one być jasno określone w umowie, wyraźnie zapisane – ale też łatwe do skontrolowania. Na agencji musi spoczywać obowiązek regularnego raportowania działań, przedstawiania tego, co faktycznie zostało wykonane. Raporty powinny prezentować nie tylko same działania, ale i skutki pozycjonowania, np. w postaci zestawień zmian widoczności witryny na zadane frazy kluczowe. W ten sposób zleceniodawca ma przejrzysty pogląd na to, czy agencja wywiązuje się z ustaleń.

Kwestia długości obowiązywania umowy może tu być bardzo ważna. Część agencji nadal forsuje umowy długoterminowe, w tym dwuletnie, które ciężko jest rozwiązać, nawet jeśli przez wiele miesięcy brak jest jakichkolwiek rezultatów.

Jeśli chodzi o cenę pozycjonowania, to może ona widocznie różnić się między agencjami, w zależności od tego, jakie działania przewiduje ona w wycenie wstępnej. Na pewno jednak czerwona lampka powinna zapalić się w przypadku ofert z ceną wyraźnie niższą niż średnia rynkowa. Często będzie to tzw. tanie pozycjonowanie, w którym wykorzystuje się metody nie do końca akceptowane przez Google.