Jakie są najskuteczniejsze techniki pozycjonowania stron w 2022 roku?

Jeśli jesteś właścicielem stacjonarnego biznesu i widmo pandemicznych lockdownów coraz bardziej przekonuje Cię do przeniesienia działalności do sieci, trafiłeś na odpowiednią stronę. Bowiem chociaż w pozycjonowaniu co roku zmienia się bardzo wiele rzeczy, dziś porozmawiamy o tym, co od lat pozostaje niewzruszonym elementem całego procesu walki o miejsce na liście wyników Google.

Gruntowna optymalizacja SEO – teraz z większym naciskiem na UX

Jeszcze przed paroma laty wystarczyło, że szablon strony dostosujemy do wymogów wyszukiwarki i zaprosimy pod swój cyfrowy adres robota indeksującego. Był to pierwszy krok do awansu w rankingu witryn Google. Aktualnie jednak dostawca wyszukiwarki oprócz kwestii technicznych zwraca jednak uwagę także na wrażenia użytkownika (User Experience), który powinien czuć się na stronie bezpiecznie (wdrożony certyfikat HTTPS, brak szkodliwych treści i przeszkód w rodzaju pop-upów) i komfortowo niezależnie od tego na jakim urządzeniu decyduje się przeglądać sieć.

Gigant z Moutain View będzie w tym roku badał również takie czynniki jak szybkość ładowania się strony, jej czas reakcji na działania użytkownika oraz stabilność wizualną (Core Web Vitals). Wszystko to ma zapewnić internautę z krwi i kości, że w TOP 10 znajdują się adresy zapewniające najlepsze doświadczenia. Jeśli nie wiesz jak zagwarantować sobie dobrą pozycję w SERPach, zgłoś się do profesjonalistów takich jak ci z agencji afterweb.pl, gdzie na sukces indywidualnego klienta pracuje cały zespół fachowców. Intratna pozycja i zwiększone zyski to u ich boku więcej niż pewność!

Content marketing czyli tętniące serce pozycjonowania!

Chociaż z agencji na agencję różnią się techniki pozycjonowania, pewne kluczowe procesy pozostają niezmienne. Jednym z nich jest content marketing stanowiący niejako warunek dobrze przeprowadzonego pozycjonowania witryny. W internecie to teksty i inne materiały zamieszczane na stronie liczą się najbardziej – to w końcu one mają przyciągać naszą publiczność i przekonywać ją o ekspertyzie, autorytecie i wiarygodności marki.

Warto jednak zauważyć, że zajmowanie się treścią najlepiej zostawić zawodowcom, którzy po dogłębnych analizach rynku i tekstów publikowanych przez naszą konkurencję będą w stanie zaplanować kolejne tematy i słowa kluczowe mające największy potencjał. Obecnie dzięki algorytmom takim jak BERT czy SMITH korzystającym z maszynowego uczenia się i sztucznej inteligencji możemy być pewni, że na nasz awans wpłyną jedynie teksty wysokiej jakości. Raz na zawsze skończyły się czasy dominacji generycznych i wtórnych tekstów!