Przedszkola inwestują w dwujęzyczność: nowy projekt edukacyjny już ruszył
Przedszkola naszej gminy wkroczyły na nowy poziom edukacyjny, adaptując model dwujęzyczności w swoich programach nauczania. Dzięki innowacyjnym projektom i wsparciu finansowemu z Europejskiego Funduszu Społecznego, młode pokolenie będzie miało szansę na rozwój językowy już od najmłodszych lat. Wprowadzenie dwujęzycznych klas to odpowiedź na rosnące wymagania rynku pracy oraz inwestycja w przyszłość naszych dzieci.
  1. Wdrożenie dwujęzycznego modelu nauczania w przedszkolach publicznych.
  2. Przedszkole Samorządowe nr 34 jako pionier projektu dwujęzyczności.
  3. Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli jako koordynator projektu.
  4. Wypowiedź wiceprezydenta Marcina Chłodnickiego na temat znaczenia dwujęzyczności w edukacji.

W naszej gminie edukacja przedszkolna przechodzi transformację, która otwiera przed najmłodszymi mieszkańcami drzwi do świata międzynarodowej komunikacji i kulturowej świadomości. Dzięki nowo wprowadzonemu projektowi "Przedszkolne Inkubatory Przedsiębiorczości", który realizowany jest pod egidą Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli, nasze dzieci będą miały okazję do nauki drugiego języka w sposób zabawowy i integracyjny.

W ramach tego projektu, który uzyskał finansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego, Przedszkole Samorządowe nr 34 już teraz staje się miejscem, gdzie najmłodsi mieszkańcy naszej gminy mają szansę na rozwijanie swoich kompetencji językowych poprzez zabawę i aktywność grupową. Jest to odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na wielojęzyczność w dzisiejszym świecie.

Wiceprezydent Marcin Chłodnicki podkreśla znaczenie takich inicjatyw: - Nauka poprzez zabawę daje najlepsze efekty, o czym mówią specjaliści i nauczyciele. Zatem rozpoczęcie nauki języków już na etapie przedszkolnym jest najbardziej skuteczne. Dodaje również, że wprowadzenie oddziałów dwujęzycznych w przedszkolach, podstawówkach i liceach jest krokiem naprzód w dostosowaniu systemu edukacyjnego do wymagań współczesnego rynku pracy.

Model dwujęzyczności w edukacji przedszkolnej polega na prowadzeniu zajęć w języku polskim oraz języku obcym, co umożliwia dzieciom płynne przejście między dwoma systemami komunikacji. Dzięki temu, najmłodsi w naturalny sposób adaptują się do myślenia i wyrażania siebie w obu językach, co w przyszłości może okazać się bezcenną umiejętnością w ich życiu zawodowym i osobistym.

Projekt ten jest wyrazem zrozumienia potrzeb nowej generacji oraz dążenia do zapewnienia im jak najlepszych warunków do wszechstronnego rozwoju. W naszej gminie edukacja przedszkolna staje się nie tylko miejscem opieki, ale przede wszystkim inkubatorem przyszłych talentów i umiejętności.


Na podst. Urząd Miasta w Kielcach