Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Kielce

Często mówi się, że najlepsi fachowcy są z polecenia. Podobnie o klientach twierdzą wykonawcy. Siła rekomendacji w branży usługowej jest bardzo duża. Jak zatem je wykorzystać, by zwiększyć liczbę klientów i rozpromować swój biznes?

Zdobywanie klientów pocztą pantoflową jest sprawdzonym i cenionym przez przedsiębiorców rozwiązaniem, znanym praktycznie od samych początków gospodarczej działalności człowieka. Trudno się temu dziwić. Zazwyczaj ludzie ufają osobom, które znają - członkom rodziny, przyjaciołom czy znajomym z pracy. Jeśli więc dobra opinia o zrealizowanej pracy rozniesie się w danym towarzystwie, to pojawia się spora szansa dla usługodawcy, że zdobędzie kolejnych klientów.

Jak wskazują dane zawarte w raporcie serwisu Fixly.pl, który łączy wykonawców usług z klientami potrzebującymi specjalisty, 70 proc. osób zlecających prace remontowe szuka fachowców w tradycyjny sposób, z czego aż 62 proc. zdaje się na polecenia od znajomych. Z kolei niemal 1/3 badanych zadeklarowała, że w pierwszej kolejności korzysta ze źródeł dostępnych w Internecie - dedykowanych branży aplikacji, serwisów ogłoszeniowych czy po prostu z wyszukiwarki. Autorzy raportu zaznaczają, że liczba szukających online wzrosła o 10 punktów procentowych w porównaniu do 2018 roku. Pokazuje to, że coraz częściej sięgamy po nowoczesne technologie, kosztem np. odchodzących w zapomnienie ulotek reklamowych. Wszystkich zlecających łączy fakt, że jedną z kluczowych ról przy wyborze odgrywa wiarygodność danego specjalisty.

Ile warte są polecenia w branży usługowej?

Dotyczy to nie tylko prac budowlano-remontowych, ale całej branży usługowej. Dbanie o pozytywne oceny w Internecie jest równie istotne, co o dobre relacje z obecnymi klientami, którzy mogą polecać firmę bądź specjalistę swoim znajomym. Zlecający w końcu wolą wybierać oferty od usługodawców mogących pochwalić się wieloma pozytywnymi opiniami. Według danych serwisu Fixly, wykonawcy z ocenami na profilu mają większą szansę na to, że to właśnie do nich zgłosi się klient ze swoim zleceniem.

Jak widać sukces w branży usług zależy w dużej mierze od rekomendacji. Dobrze wykonana praca skutkować będzie zadowoleniem klienta, a być może także kolejnym zleceniem z polecenia. Jak z kolei zdobywać opinie w Internecie, który staje się coraz większym źródłem pracy? Najprostszym sposobem jest poproszenie swoich klientów po wykonanej pracy o wystawienie opinii w sieci - na profilu w mediach społecznościowych, w wyszukiwarce czy np. na Fixly.

Jeśli pracujesz w branży usługowej, chcesz znaleźć ciekawe zlecenia, a przy tym zbierać rekomendacje i oceny to wypróbuj Fixly. Konto wykonawcy możesz założyć bezpłatnie na https://fixly.pl/rejestracja/wykonawca.