Dobre, złe i brzydkie strony Facebooka

Dobry ślad Facebooka jest ogromny i nie ma oznak "zmęczenia Facebookiem". Wielu jęczało, że po przekroczeniu miliarda użytkowników wszystko zacznie się psuć. Cóż, tak się nie stało. Liczby Socialbakers nie dają na to dowodów. Nawet jeśli powtarzające się czystki fałszywych użytkowników wywołują spadki w liczbach, wskaźniki penetracji mogą wciąż iść w górę (z mniej niż 50 procentami populacji w Wielkiej Brytanii i mniej niż 40 procentami we Francji, jest miejsce na poprawę). Gdy w 2012 roku wprowadzono Timeline, był on mocno krytykowany, a głosiciele zagłady przewidywali, że użytkownicy opuszczą platformę. Nie zrobili tego, po prostu się przyzwyczaili i tyle.

Zły Facebook i Instagram mają na swoim koncie płatanie figli z prywatnością danych na plecach użytkowników. Jednak mimo ostatnich plotek o tym, że użytkownicy opuszczają Instagram z tego powodu, wiadomości te zostały zdementowane przez samego Facebooka. Instagram, według firmy Marka Zuckerberga, wręcz zyskuje użytkowników.

Koniec z prywatnością?

Sam Zuckerberg przyznał, że prywatność nie ma już znaczenia. Przekonanie, które nie jest podzielane przez wszystkich, a szczególnie w krajach niemieckojęzycznych, gdzie kulturowo własność danych jest kluczowa. Max Schrems założył nawet grupę zatytułowaną Europejczycy kontra Facebook, która składa pozew sądowy przeciwko Facebookowi.

Niezależnie od wyniku tego pozwu, coś jest nie tak ze sposobem, w jaki największa na świecie sieć społecznościowa traktuje swoich użytkowników. Do tego stopnia, że można się słusznie zastanawiać, jak Dalton Caldwell, czy tym właśnie miały być media społecznościowe, podczas gdy miały one "zmieniać świat", by użyć jednego ze słynnych cytatów pana Zuckerberga.

Poza tym, kilka miesięcy temu Facebook postanowił podrasować swój tajny algorytm Edge Rank, dzięki czemu mniej użytkowników z Twoich społeczności jest narażonych na Twoje komunikaty. Nie jest to nic wielkiego dla użytkowników, ale dla marek oznacza to, że są teraz oferowane do płacenia za "promowane posty", aby dotrzeć do większej liczby użytkowników.

Na Facebooku nie wszystko jest intuicyjne. A czy Ty wiesz jak usunąć relację z Facebooka?

Poczekaj chwilę; co jeśli twoja przeciętna sieć telewizyjna oferowała twojemu biznesowi przestrzeń reklamową i prosiła o więcej pieniędzy, aby widzowie byli faktycznie prezentowani z twoją wiadomością? Byłbyś naturalnie zły.

Co na to reklamodawcy?

Jednak z Facebook, nic się nie stało. Czy reklamodawcy mają jakąś inną wiarygodną alternatywę dla Facebooka? Jak słyszałem jeden z moich odpowiedników powiedzieć na ostatnim spotkaniu reklamodawców: "Wiem te wszystkie rzeczy o Google+, ale Facebook jest tam, gdzie są wszyscy użytkownicy!". Przyszłość Co kryje przyszłość? Nie jestem pewien, czy media społecznościowe sprzedają mydło; co jest jednak prawdą, to fakt, że istnieje wiele podobieństw z okresem, przez który przechodzimy i początkiem lat 2000. Wtedy wszyscy twierdzili, że nie ma modelu biznesowego dla sieci. Jednak ponad 10 lat później europejski e-handel przynosi niemal tyle samo dochodów, co firmy telekomunikacyjne.

Podobnie ci, którzy mówili, że nie było modelu biznesowego dla reklamy online są ci, którzy chwalą Google Adwords teraz. Międzynarodowe koncerny wydają na marketing w wyszukiwarkach (SEM) nawet kilkadziesiąt milionów euro, w tym usługodawcy. To nie jest mały biznes.

Media społecznościowe, a w szczególności Facebook, nie różnią się niczym od tych wczesnych tropicieli sieci. Świat, a w szczególności usługodawcy, powinni przestać szydzić z tych chwiejnych modeli biznesowych. Biznes internetowy jest samospełniającą się przepowiednią; zawsze tak było. To jest innowacja high-tech dla Ciebie, nikt nie wie na pewno, gdzie to idzie, ale na pewno gdzieś idzie.

Podoba Ci się ten artykuł? Sprawdź również https://techpolska.pl/jak-usunac-relacje-z-facebooka/ .

Facebook i depresja

Istnieje coraz więcej literatury wskazującej na korelację pomiędzy korzystaniem z mediów społecznościowych a depresją, lękiem, zaburzeniami odżywiania, zaburzeniami snu i/lub tendencjami samobójczymi. Chociaż dokładne mechanizmy pozostają niejasne i naukowcy wahają się powiedzieć, że media społecznościowe bezpośrednio powoduje słabe zdrowie psychiczne, było wiele badań, aby zrozumieć te ścieżki. Naukowcy odkryli, że liczba platform mediów społecznościowych, które osoba wykorzystuje była skorelowana ze zwiększoną depresją i niepokojem. Inne badania wykazały, że uzależnienie od mediów społecznościowych może zakłócać sen, zwłaszcza wśród młodych dorosłych, co może następnie zwiększyć ryzyko depresji i prowadzić do złych wyników zdrowotnych.Co więcej, dodatkowe badania wykazały, że korzystanie z mediów społecznościowych jest paradoksalnie skorelowane z poczuciem izolacji, ponieważ użytkownicy mogą zacząć postrzegać, że wszyscy wokół nich komunikują się ze sobą, co prowadzi do poczucia, że są bardziej opuszczeni.