Kielczanka straciła 66 tysięcy złotych wierząc fałszywemu pracownikowi banku

2 min czytania
Kielczanka straciła 66 tysięcy złotych wierząc fałszywemu pracownikowi banku


W Kielcach doszło do kolejnego oszustwa metodą na fałszywego pracownika banku. Mieszkanka miasta straciła 66 tysięcy złotych, przekonując się, jak łatwo można paść ofiarą dobrze przygotowanego przestępcy. Sprawdź, jak nie dać się nabrać i chronić swoje oszczędności przed podobnymi zagrożeniami.

  • Kielczanka uwierzyła w historię o zagrożeniu konta i straciła 66 tysięcy złotych
  • Zasady bezpieczeństwa od kieleckiej Policji – chroń swoje pieniądze i bliskich

Kielczanka uwierzyła w historię o zagrożeniu konta i straciła 66 tysięcy złotych

Wczoraj 46-letnia mieszkanka Kielc odebrała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Podczas rozmowy, która trwała kilkadziesiąt minut, usłyszała, że jej środki zgromadzone na koncie są zagrożone kradzieżą. Fałszywy bankowiec przekonywał ją, że aby uchronić pieniądze, konieczne jest przelanie ich na specjalne „bezpieczne konto techniczne”.

Dodatkowo kobieta została poinformowana o potrzebie zabezpieczenia swojej karty płatniczej – rzekomo miał ją odebrać kurier wysłany przez bank. Przekonana o autentyczności rozmówcy, postępowała zgodnie z jego instrukcjami. Niestety cała historia okazała się oszustwem, a 46-latka straciła 66 tysięcy złotych.

Zasady bezpieczeństwa od kieleckiej Policji – chroń swoje pieniądze i bliskich

Policja z Komendy Miejskiej w Kielcach przypomina, że oszuści często wykorzystują naszą troskę o rodzinę oraz obawy związane z finansami. Aby uniknąć podobnych sytuacji, warto zapamiętać kilka ważnych wskazówek:

„Pamiętaj! Przez telefon nie widzisz z kim rozmawiasz.”

„Nie ulegaj presji czasu wywieranej przez oszustów.”

„Policja nigdy nie informuje postronnych osób o swoich akcjach, o podejmowanych działaniach. Funkcjonariusze nigdy nie odbierają i nie przekazują pieniędzy.”

„Prawdziwy pracownik banku nie będzie prosił Cię o wykonanie przelewów na nieznane ci konto.”

„Nikomu nie przekazuj swojej karty płatniczej.”

„Jeżeli dzwoni do Ciebie ktoś, kto podszywa się pod członka Twojej rodziny i prosi o pieniądze, nie podejmuj żadnych pochopnych działań. Nie informuj ile masz pieniędzy w domu lub na koncie. Natychmiast rozłącz taką rozmowę.”

„Upewnij się, czy Twoja rodzina potrzebuje pomocy. Koniecznie zadzwoń do kogoś z rodziny i zapytaj o to, czy osoba, która prosiła o pomoc, rzeczywiście jej potrzebuje. Pamiętaj, żeby wcześniej upewnić się, że rozmowa z potencjalnym oszustem została prawidłowo rozłączona lub skorzystaj z innego telefonu.”

„Jeżeli nie masz możliwości kontaktu z najbliższymi, poproś o pomoc zaufanego sąsiada.”

„Pamiętaj! Nikt nie będzie miał za złe, że zachowujesz się rozsądnie.”

„Koniecznie powiadom Policję – tel. 112.”

Dzięki tym prostym zasadom możesz skutecznie chronić siebie i swoich bliskich przed działaniami oszustów. Warto być czujnym i pamiętać, że ostrożność nigdy nie jest przesadą.

Opracowanie: MPK
Źródło: Komenda Miejska Policji w Kielcach

Na podst. Policja Kielce

Autor: krystian