UM Kielce: Centrum wsparcia językowego dla obywatela i urzędnika

1 min czytania

Głównym celem działalności internetowego Centrum Prosty język w urzędzie” jest redukowanie komunikacyjnych barier między obywatelami, a instytucjami publicznymi. Poradnik dostępny jest na stronie Instytutu Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Centrum zostało założone przez dr Joannę Kowalczyk w ramach ogólnoświatowego ruchu upraszczania języka urzędowego (Plain Language).

Na stronie Centrum obywatele korzystający z usług urzędów mogą zadać pytanie dotyczące terminologii prawnej, prawniczej i administracyjnej. Pracownicy urzędów również mogą uzyskać porady językowe i stylistyczne wspomagające wdrażanie zasad ogólnoświatowego ruchu prostego języka (Plain Language).

Gdzie zadać pytanie? Gdzie znaleźć odpowiedź?

https://ilij.ujk.edu.pl/strefa-obywatela-pytania/

https://ilij.ujk.edu.pl/strefa-urzednika-pytania/

Wszystkie niezbędne szczegóły dostepne są na stronie Instytutu Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach

Centrum nie dokonuje interpretacji przepisów prawnych, pism urzędowych ani ich fragmentów. Udzielone odpowiedzi nie są wykładnią prawną.

Urząd Miasta Kielce, um.kielce.pl/biuro-prasowe/aktualnosci/art,23935,centrum-wsparcia-jezykowego-dla-obywatela-i-urzednika.html

Autor: krystian