Przedstawiciele Kielc w radzie komunikacji i marketingu będą kształtować ofertę szkoleń

Podczas seminarium MarCom Skills w Kielcach, które odbyło się 2 października 2025, dwóch pracowników Miejskiego Urzędu Pracy odebrało akty powołania do nowej kadencji Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa, gremium które ma wpływ na to, czego uczą się i czego będą oczekiwać pracodawcy w branży.
- Kielce z dwoma przedstawicielami w pracach Rady
- Sektorowa Rada ds. Kompetencji - Komunikacja Marketingowa i jej agenda
Kielce z dwoma przedstawicielami w pracach Rady
Do prac nowej kadencji Rady powołano łącznie 52 osoby, wśród nich znalazło się dwoje reprezentantów kieleckiego urzędu pracy: Artur Kudzia, dyrektor Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach, oraz Zbigniew Brzeziński, specjalista w Wydziale Organizacyjnym MUP. Akty powołania wręczyła w imieniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. To nie symboliczny gest — udział w Radzie oznacza wpływ na programy szkoleniowe i rekomendacje, które później trafiają do ośrodków szkoleniowych i pracodawców.
Dla Kielc oznacza to szansę, by potrzeby lokalnych firm i osób poszukujących pracy były lepiej słyszalne przy tworzeniu ofert edukacyjnych. Rada pracuje nad dopasowaniem kompetencji kandydatów do realnych oczekiwań pracodawców oraz nad podnoszeniem kwalifikacji osób już zatrudnionych.
Sektorowa Rada ds. Kompetencji - Komunikacja Marketingowa i jej agenda
Seminarium MarCom Skills było inauguracją prac Rady na lata 2025–2029. W części merytorycznej eksperci mówili m.in. o wpływie sztucznej inteligencji na relacje z klientami, roli kompetencji liderskich i pracy zespołowej, znaczeniu ESG oraz o zmianach w procesach rekrutacyjnych w branży reklamowej. Poruszono także temat powstającego w Białymstoku Branżowego Centrum Umiejętności dla branży reklamowej.
Organizacjami liderskimi Rady są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Pod auspicjami Rady powstaną rekomendacje, materiały informacyjne o możliwościach rozwoju kariery, raporty z badań i programy edukacyjne — z myślą o tym, by szybko identyfikować nowe potrzeby rynku, w tym zapotrzebowanie na tak zwane hot skills.
Osoby zainteresowane przebiegiem konferencji i dokumentami Rady mogą śledzić relacje i publikacje przygotowywane przez jej sekretariat oraz liderów sektora. Dla Kielc obecność w tym gremium to krok w stronę lepszego dopasowania lokalnej oferty szkoleniowej do zmieniającego się rynku pracy.
na podstawie: Urząd Miasta w Kielcach.
Autor: krystian