Jak w poprawny sposób odpowiedzieć na ofertę pracy?

Wyobraź sobie sytuację — właśnie przeglądasz oferty pracy w poszukiwaniu tej jedynej pracy i znajdujesz odpowiednie dla siebie ogłoszenie. Stanowisko jak z bajki, obowiązki i wymagania są również dla Ciebie zrozumiałe. Następuje moment wysłania aplikacji. Jest to kluczowa chwila dla każdej osoby poszukującej pracę. Złe pierwsze wrażenie może odebrać Ci szansę na zdobycie zatrudnienia. Sprawdź więc, jak w poprawny sposób odpowiedzieć na ofertę pracy!

  1. Uważnie przeczytaj ofertę pracy

Oferta pracy to Twój punkt odniesienia. Przed wysłaniem aplikacji przeczytaj ją więc uważnie pod kątem wymagań i obowiązków na wybranym przez Ciebie stanowisku. Podczas pisania CV odnoś się do zawartych w ogłoszeniu punktów i postaraj się, aby Twój dokument był spójny z zawartymi tam informacjami. Kluczowym punktem będzie tu poprawne opisanie swoich obowiązków oraz umiejętności. Dzięki temu pracodawca będzie mógł szybciej i łatwiej podjąć decyzję o zaproszeniu Ciebie na rozmowę kwalifikacyjną.

  1. Kontakt telefoniczny — jak przeprowadzić rozmowę?

Jeżeli któreś informacje zawarte w ofercie pracy są dla Ciebie niejasne, dobrym pomysłem będzie skontaktowanie się z pracodawcą. Dzięki temu możesz sam dopytać o wszystkie szczegóły i uzyskać natychmiastową odpowiedź. Podczas kontaktu telefonicznego pamiętaj o życzliwości i odpowiednich manierach. Przedstaw się i powiedz, że dzwonisz w sprawie oferty pracy umieszczonej na danej stronie internetowej. Wyraź swoje zainteresowanie ofertą i spytaj, czy możesz zadać kilka pytań. Dzięki temu pracodawca zauważy Twoje zainteresowanie ogłoszeniem i będzie w stanie przekazać Ci potrzebne informacje.

  1. Jak w poprawny sposób napisać mail do pracodawcy?

To właśnie kontakt email jest najczęściej wybieraną formą przesyłania CV. Oprócz załączenia CV musisz również napisać kilka zdań od siebie — wysłanie pustego maila jest niedopuszczalne! . Podczas pisania wiadomości koniecznie przedstaw się i wyraź zainteresowanie ofertą. Pamiętaj, że nie jest to miejsce na pisanie długich wiadomości — kilka zdań wprowadzających w zupełności wystarczy, aby zwrócić uwagę pracodawcy. W swojej wiadomości napisz, czemu jesteś zainteresowany ofertą i wyraź chęć opowiedzenia o swoim doświadczeniu podczas rozmowy rekrutacyjnej. Pamiętaj także, aby się podpisać.